Veel gestelde vragen

Op deze pagina vindt u de meest gestelde vragen en antwoorden hierop.
Staat uw vraag er niet bij? Stuur ons een bericht per mail en wij helpen u dan graag verder.

Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?

Als u bij ons getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.

Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig. 

– De tankbon*
– Een bewijs van afschrijving (print screen)

*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Van Aalst Groothandel locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer

Stuur ons een bericht per mail met deze informatie en wij helpen je dan graag verder.

Na het tanken is er een bedrag van 200,00 euro afgeschreven. Hoe kan dit?

Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw pinpas insteekt om te gaan tanken, wordt er een online verbinding gelegd met uw bank. Er wordt dan door uw bank een bedrag van € 200,00 (maximaal tankbedrag) op uw rekening gereserveerd. Deze reservering noemen we pre-autorisatie en dit vloeit voort uit een Europese afspraak. Na het voltooien van de tankbeurt wordt de reservering vervangen door de werkelijke transactie. Doorgaans ziet of merkt u niets van dit proces.

Het kan soms gebeuren dat Equens (de tussenpartij die alle PIN-transacties verwerkt) te maken heeft met storing of vertraging waardoor de reservering op uw bankrekening langer zichtbaar is en het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.

Het is niet altijd duidelijk wannéér de reservering wordt verwijderd, maar zeker is dat het áltijd rechtgezet wordt. Van Aalst Groothandel B.V. kan op dit proces geen invloed uitoefenen. Het gereserveerde bedrag komt nooit op de rekening van Van Aalst Groothandel B.V. terecht en kan door ons dus ook niet ‘vastgehouden’ of ‘vrijgegeven’ worden. Bij (grote) vertragingen kunt u het beste contact opnemen met uw bank.

Mijn tankpas is kwijt, wat nu?

Ga naar `tankpasbeheer’ om uw tankpas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op!

Mijn waspas is kwijt, wat nu?

Ga naar `waspasbeheer’ om uw waspas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op!

Het afgeschreven bedrag komt niet overeen met hetgeen dat ik getankt heb, wat nu?

Als u bij ons getankt heeft, maar het afgeschreven bedrag komt volgens u niet overeen met hetgeen dat er volgens u daadwerkelijk afgeschreven had moeten worden, dan stelt onze klantenservice graag een onderzoek in naar de transactie. De uitkomsten van het onderzoek zullen ten alle tijden met u worden gedeeld.

Om een volledig onderzoek te kunnen starten hebben wij onderstaande gegevens nodig. 

– De tankbon*
– Een bewijs van afschrijving (print screen)

*Indien u niet in het bezit bent van de tankbon dan ontvangen wij graag de volgende aanvullende gegevens:
– Van Aalst Groothandel locatie
– Start en eindtijd van de transactie
– Datum van de transactie
– Aantal getankte liters
– Het pompnummer

Stuur ons een bericht per mail met deze informatie en wij helpen je dan graag verder.

Na het tanken is er een bedrag van 125,00 euro afgeschreven, hoe kan dit?

Wanneer u gaat tanken bij een onbemande pomp (bij welke aanbieder dan ook, hierin zit geen verschil) en u uw PIN pas insteekt om te gaan tanken, ontstaat er een online verbinding met uw bank. Er wordt door uw bank vooraf een bedrag in reservering gesteld voordat u gaat tanken en dat bedraagt € 125 (maximaal toegestaan te tanken per tankbeurt). Deze reservering noemen we pre-autorisatie en betreft een Europese afspraak. Normaal gesproken duurt deze reservering enkele minuten en wordt dit meteen gecorrigeerd naar het werkelijke bedrag waarvoor u getankt heeft, zodat u er in de regel nooit iets van merkt.

Het kan soms gebeuren dat er een storing plaatsvindt bij Equens, de tussenpartij die alle PIN-transacties verwerkt. Dat kan als gevolg hebben dat de reservering langer duurt, waardoor het gereserveerde bedrag tijdelijk ‘vast’ staat.

Wat is pre-autorisatie?
Op het moment dat er getankt gaat worden bij een onbemand tankstation, dient de betaalpas met pincode ingegeven te worden. Op deze manier worden de gegevens van een pinpas nagetrokken door het systeem en wordt er ook gekeken of de klant wel voldoende geld op zijn rekening heeft staan voor het betalen van de af te nemen brandstof. Omdat er nog niet zeker is welk bedrag er aan brandstof getankt gaat worden, vraagt het systeem goedkeuring aan de bank welke vervolgens een bedrag van de rekening wordt gereserveerd. Dit is meestal 125 of 150 euro. Als het tanken voltooid is wordt het getankte bedrag van deze reservering afgehaald en wordt het resterende bedrag weer teruggestort.

Hoe lang duurt dit?
Meestal merkt u niets van de pre-autorisatie en wordt het geld direct teruggestort zonder dat het op je bankafschrift staat. Mocht dit bedrag nog niet teruggestort zijn, raden wij aan om contact op te nemen met uw bank. Zij kunnen dit voor u bekijken en navraag doen bij het bedrijf dat de transacties van betaalautomaten verzorgd.

Mijn betaalpas is geblokkeerd
Het is niet altijd duidelijk wanneer de correctie wordt doorgevoerd, maar zeker is dat het altijd rechtgezet wordt. Van Aalst Groothandel kan uw betaalpas niet blokkeren, dat doet uw bank. Van Aalst Groothandel kan u in ieder geval verzekeren dat het gereserveerde bedrag nooit op onze rekening wordt ‘vastgehouden’. Wij krijgen dit bedrag nooit binnen en hebben hier dan ook totaal geen verdere invloed op; wij kunnen u slechts adviseren uw bankrekening regelmatig te controleren en indien gewenst contact op te nemen met uw bank.

Mijn tankpas is kwijt, wat nu?

Ga naar `tankpasbeheer’ om uw tankpas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op!

Mijn waspas is kwijt, wat nu?

Ga naar `waspasbeheer’ om uw waspas direct te blokkeren. Lukt dit niet, neem dan zo snel mogelijk contact met ons op.

Een kopie tankbon opvragen, kan dat?

Is de tankbon niet geprint, is deze onleesbaar of kunt u hem niet meer vinden? Vult u het formulier in en we sturen de bon zo spoedig mogelijk per e-mail naar u toe.

Staat jouw vraag er niet bij?

Tincidunt elit magnis nulla facilisis. Dolor sagittis maecenas. Sapien nunc amet ultrices, dolores sit ipsum velit purus. Tincidunt elit magnis nulla facilisis.

Contact